Bežný užívateľ internetového vyhľadávača pravdepodobne nerieši fakt, prečo mu taký Google poskytuje niektoré výsledky na predných a dobre viditeľných miestach, zatiaľ čo ostatné sú kdesi vzadu. Takisto sa možno nezaoberá tým, že weby a e-shopy podstupujú optimalizáciu pre vyhľadávače či takzvané seo, vďaka ktorému dosahujú tieto vyššie pozície. Pretože je to skôr doména, ktorej by mali venovať pozornosť majitelia webov a podnikatelia, ktorých internetová stránka niečo predáva alebo poskytuje služby a je pre ňu kľúčová pravidelná návštevnosť.

notebook, Google

Tento proces, ktorý je najlepšie známy pod vyššie spomenutými troma písmenkami je vlastne skratkou Search Engine Optimization, čo do slovenčiny prekladáme ako optimalizácia pre vyhľadávače. Stále vyššia pozícia v organických výsledkoch Google znamená pre konkrétnu internetovú stránku veľkú pravdepodobnosť vzrastu jej návštevnosti. A takýto efekt má následne silnú tendenciu podpísať sa pod zvýšenie konverzií na danom webe, či už ide o napríklad o vytvorenie objednávky, kliknutie na reklamy, zdieľanie alebo o prihlásenie sa k odberu noviniek.

V čom spočíva tajomstvo Search  Enigne Optimization?

SEO a seo pojmy

Základom optimalizácie je upraviť vnútorné a vonkajšie faktory stránky do formy, aby zodpovedali kritériám vyhľadávačov. Tie následne označia túto stránku ako aj jej obsah za dostatočne kvalitný, relevantný a prínosný pre svojich užívateľov. Na základe týchto automatických posudkov potom Google konkrétny web posúva na stále lepšie viditeľné miesta vo svojich výsledkoch, aby bežným ľuďom na internete poskytoval ten najlepší užívateľský zážitok

K vnútorným faktorom sa radí technická podoba a stav stránky, takisto jej štruktúra a obsah, ktorý je na nej publikovaný napr. v podobe popiskov alebo blogu. Vonkajšie faktory sa zasa najlepšie dajú ovplyvniť tvorbou a umiestňovaním spätných odkazov na podobne funkčné, navštevované a tematicky blízke weby. Vo všetkých spomenutých prípadoch je následne očakávaným výsledkom postup na popredné pozície vo výsledkoch.